Stookwinkel

Succes met Performance Max

Het succes van Stookwinkel is als een jongensboek: vanuit eigen passie begonnen met de verkoop van apparatuur om zelf alcohol mee te stoken en bier te brouwen – gewoon vanuit de woonkamer. Meerdere lockdowns zorgden voor een enorme toename in interesse voor het zelf maken van whisky, wijn en bier, waardoor de woonkamer al snel uit zijn voegen barstte. 11 Online Marketing hielp Stookwinkel naar een verdere professionalisering van de online advertising.

Stookwinkel - achtergrond

ROAS verhoogd met 240%

Google Performance Max is het nieuwe advertentieproduct van Google. Het werkt volledig op machine learning en optimaliseert de campagne op basis van resultaten van alle assets over het gehele platform – van GMail tot YouTube. Na een korte leerperiode deed de Google Performance Max-campagne zijn naam al snel eer aan: in vergelijking met de eerdere Shopping-campagne was de ROAS (Return on Ad Spend) maar liefst 240% hoger.

Dashboard

Whiskey ingeschonken in een glas - stookwinkel

Met behulp van Google DataStudio hebben we voor Stookwinkel een dashboard gebouwd waarin belangrijke KPI’s als omzet, transacties en gemiddelde orderwaarde realtime inzichtelijk worden gemaakt. Naast gegevens uit Google Analytics hebben we ook een koppeling gemaakt met Google Ads en Facebook. Zo kunnen we in één oogopslag zien welk kanaal voor de meeste opbrengst zorgt. Op basis daarvan kunnen we de campagne gemakkelijk en snel bijsturen.

Lees ook onze andere cases

Tof werk waar we blij van worden

Cases

Tof werk waar we blij van worden

Alle cases

alle-cases

1+1 = 11

Samen vooruit?

vooruit